Valószínűleg a legelső érv, ami mindenkinek felmerül az a nagyobb nyereség elérése szemben azzal, mint ha hosszútávra adnánk ki a lakásunkat. Ez természetesen igaz. A lakás adottságaitól függően a különbség a rövidtávú lakáskiadás javára 30% és 100% között mozoghat. Sőt, igazán exkluzív lakások esetében -amelyekre komoly és fizetőképes kereslet van, de a kínálati oldal egyelőre gyér- a tapasztalataink azt mutatják, hogy még akár a dupla profitot is meg lehet haladni. Természetesen itt már adózott profitról van szó és már levonásra került előtte a profi üzemeltető, mint amilyen a UandB Management jutaléka is. Ezeket a rátákat ugyanis már csak úgy lehet elérni, hogy mint az előző posztomban írtam, nem csak a lakás felel meg bizonyos elvárásoknak, de ahhoz professzionális üzemeltetés is társul. Ha viszont ez adott, akkor még számtalan egyéb előnye is van a rövidtávú kiadásnak és itt most nem is csak a legnyilvánvalóbbra gondolok, mint, hogy nem kell a bérlőtől a pénzt beszednünk, felügyelnünk, karbantartanunk a lakást, stb.
Nyugodtan kijelenthető, hogy kevesebb kockázatot is jelent az ilyen jellegű lakáskiadás és az általános amortizáció is lényegesen kisebb, mint a hosszú távú kiadás esetében. Ez talán sokaknak meglepően hangzik majd, hisz számtalan rémtörténet járta be az internetet illetve nem egy cikk erősen eltúlozva és általánosítva állította a fókuszába ezeket az eseteket, mint amit a rövidtávú kiadás amolyan adottságának kell tekintenünk. A nagyon nagy és mellette olcsó lakások esetén, amelynek a célközönsége elsősorban a legénybúcsúsok és egyéb buli turisták hadából fog kikerülni talán ez tényleg adottság. Azonban a középkategóriától felfelé ez már biztosan nem adottság hanem nagyon ritka kivétel és leginkább a nem megfelelő kezelésre vezethető vissza alighanem. Több mint öt éves működés és számtalan lakásban több, mint ezer vendég fogadása után egy kezemen meg tudom számolni a kirívóbb károkat a lakásban. Itt se nagyon extrém dolgokra kell gondolni. Egyszer például betört egy üveg vagy például egy kinyitható kanapé háttámlája tört el (mindkét kárt a vendég megtérítette az első esetben azonnal magától, a másodikban némi levelezgetés után). Talán nem fogok meglepetést okozni ha azt is elárulom mindkét eset a legnagyobb általam üzemeltett lakásban történt, amely viszonylag olcsó is volt (most egy jelentős felújításon esett át és ennek megfelelően az árszintje is emelkedett).
Ezen a néhány kirívóbb eseten kívül a lakások túlnyomó többségéből csak olyan apróságokat tudok említeni, mint mondjuk egy borfoltos törölköző vagy ágynemű esetleg kulcs beletörése a zárba. Ezt a vendégek általában maguktól vagy talán némi levelezgetés után megtérítik (de a teljes nyugalom érdekében lehet kauciót is mértékkel, okosan alkalmazni). De a lényeg, hogy ez jól szemlélteti, hogy valójába milyen minimális kockázatokkal kell szembenéznünk a rövidtávú lakáskiadás esetén.
Amellett, hogy az emberek nagy többsége alapvetően jó szándékú a gyors mindenre kiterjedő, maximálisan segítőkész kommunikáció segítségével egy bizalmi viszonyt alakítunk ki a vendéggel. Ezt erősíti csak tovább, hogy személyesen, szívélyesen fogadjuk őket. Majd a teljes tartózkodás során igyekezzünk fenntartani ezt a kommunikálást, igazodva azért a vendég igényeihez is. A cél, hogy végig egy szívesen látott vendégnek érezzék magukat. Ez aztán rögtön azzal is jár, amellett hogy nagyban nő a vendég elégedettségi szintje, egyben jobban oda fog figyelni a lakásra és annak tágabb környezetére is. Ez utóbbinak köszönhetően aztán a szomszédokkal való kapcsolat is lényegesen jobb lesz, mint sok esetben.